10., 11. un 12.klases skolēni dodas uz Strasbūru

18. marta agrais rīts vairākiem mūsu skolas 10.,11. un 12.klases skolēniem paliks atmiņā ar neaizmirstama brauciena sākumu. Viss sākās pagājušā gada pavasarī, kad vieni no čaklākajiem un attapīgākajiem skolēniem Diānas Eglītes vadībā konkursa ietvaros „izspēlēja” Eiropas parlamenta vēlēšanas, kas sastāvēja gan no reklāmas kampaņām, gan pirmsvēlēšanu aģitācijām, gan pašām vēlēšanām. Tādējādi 24 skolēni no mūsu Baldones vidusskolas izcīnīja iespēju doties uz „Euroscola 2014” Strasbūrā.
Euroscola2014

Šķērsojot Lietuvu, plašo Poliju un Vāciju, 19.marta vēlā vakarā nonācām mūsu galamērķī- Francijā, Strasbūrā. Nākamajā rītā mēs visi ar skolotāju Indru Šmiti un Diānu Eglīti devāmies uz Eiropas Parlamenta ēku. No plkst. 8:00 līdz 18:00 mēs un vēl aptuveni 500 jaunieši no 22 Eiropas Savienības valstīm varējām iejusties Eiropas deputātu lomās. Pasākums sākās sēžu zālē, kur EP administrācijas pārstāvji sniedza informāciju par Eiropas Parlamentu un Eiropas Savienību. Pēc īsās runas visiem jauniešiem bija iespēja uzdot jautājumus klātesošajai EP deputātei Katrīnai Trautmanei, arī mūs skolas 12.klases skolniece Elīna Beāte Jeršova bija vien no tām, kas uzdrošinājās uzrunāt deputāti. Tika uzdoti dažādi jautājumi par Eiropas dalībvalstu ekonomiskajām krīzēm un citām problēmām, kā arī Eiropas nākotni. Pēc deputātes atbildēm un runas katras valsts pārstāvis jeb „spīkeris” sēžu zālē prezentēja savu valsti, skolu un pilsētu. Mūsu valsti, Baldoni un Baldones vidusskolu pārstāvēja 12.klases skolniece Valērija Dovidenko, uzstājoties ar nelielu, aprakstošu runu par būtiskākajām valsts, pilsētas un skolas pazīmēm.
Tālāk mūsu pasākumu programmā bija paredzēta „Eurogame” spēle. Jaunieši sadalījās komandās, kuras sastāvēja no četriem dažādu valstu skolēniem. Katras komandas uzdevums bija atbildēt uz jautājumiem saistībā ar Eiropas Savienību un Eiropas Parlamentu, jautājumi anketā bija dažādās valodās, tāpēc komandām nācās aptaujāt pēc iespējas vairākus valstu pārstāvjus, lai noskaidrotu pareizās atbildes.
Pēc spēlēs jaunieši tika sadalīti darba grupās, lai pulcētos komisiju sēžu zālēs, diskutētu un noteiktu prioritātes iepriekš skolās sagatavoto Eiropas problēmu tēmu ietvaros. Grupas dalīja pēc to sagatavotās tēmas un atbilstošās figūras, piemēram, „Vide un atjaunojamā enerģija” grupas simbols bija trapece, „Eiropas nākotne” grupai – rombs. Katra grupa komisijas sēžu telpās izvirzīja savu runātāju un protokolētāju, kas pēcāk Eiropas Parlamenta plenārzālē prezentēja darba grupu ziņojumus, kuros tika izvirzīti dažādi problēmu risinājumi. Pēc katras grupas prezentācijas bija iespēja uzdot jautājumus tās runātājam vai protokolētājam un vēlāk nobalsot „par”, „pret” vai „atturēties” par prezentēto ziņojumu.
Pēc balsojumiem un prezentācijām norisinājās „Eurogame” spēles fināls, kurā piedalījās četras laimīgās komandas, vienā no komandām bija arī mūs skolas 12.klases skolniece Sindija Mickus.
Svinīgajā noslēgumā katras valsts izvirzītajiem pārstāvjiem jeb „spīkeriem” Eiropas himnas laikā bija gods nest karogu, bet ne obligāti savas valsts, jo, kā paskaidroja viena no organizatorēm, Eiropas Savienībā visas valstis ir vienotas.
Tā nu plkst. 18:00 mēs pametām Eiropas Parlamenta ēku, devāmies nelielā pastaigā pa Strasbūras vecpilsētu, bet pēc tam uzsākām garo ceļu mājup.
„Euroscola 2014” ir viena no spilgtākajām un labākajām Eiropas piedāvātajām iespējām. Tas ir lielisks pasākums, kura laikā ir iespējas ne vien izprast Eiropas Parlamenta darbību, bet arī iepazīt daudz un dažādus cilvēkus no vairākām Eiropas Savienības valstīm, kā arī iegūt milzīgu pieredzi attiecīgajā jomā.

Valērija Dovidenko