Erasmus+ projekti

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas projekts

Baldones vidusskolas Erasmus+ mobilitātes brauciens uz Turciju

No 7. līdz 13. martam Baldones vidusskolas skolēni piedalījās Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) skolu apmaiņas partnerību projekta Nr. 2020-1-ES01-KA229-081959_2 “A Multicultural Europe with Drama, Art, Music, Dance” pirmajā skolēnu mācību mobilitātē Turcijā, Antālijā. Mūsu skolu pārstāvēja divi pedagogi un pieci skolēni no 11.klases.

Pirms mācību mobilitātes skolēni sagatavoja prezentāciju par arhitektūru un mākslu Latvijā video par Latviju, Baldoni un Baldones vidusskolu. Skolēni mācību mobilitātes laikā, darbojās grupās un prezentēja citiem “Kā mēs redzam mūsu projekta partnerus” (spāņus, turkus un itāļus). Projekta dalībnieki apmeklēja Antālijas Universitātes Arhitektūras un mākslas fakultāti, kur notika lekcija par arhitektūras vēsturi Turcijā. Lai popularizētu Erasmus+ programmu, viesojāmies Antālijas pašvaldībā, kā arī piedalījāmies mācību ekskursijās tuvējās pilsētās. Projekta nedēļas noslēgumā notika mācību mobilitātes izvērtēšana. Brauciena dalībnieki dalījās savās pārdomās par pieredzēto.

Sintija Elizabete: “Šis brauciens deva ļoti lielu pieredzi. Iepazinu jaunas kultūras, cilvēkus, valodas, klimatu, arhitektūru. Brauciens noteikti arī satuvināja ar klasesbiedriem, jo pavadījām nedēļu, dzīvojot kopā. Man šī iespēja deva lielāku pašpārliecinātību, iepazinu jaunus cilvēkus arī no citām valstīm. Noteikti iesaku piedalīties Erasmus+ projektos, ja ir dota tāda iespēja. Nenožēloju ne mirkli.”

Marks: ”Pēc (nosacīti) ilgā dubultā lidojuma, izejot no lidostas, jau varēja saprast, ka šī vieta nav līdzīga Latvijai. Palmas auga starp joslām kā atdalījums, vēlāk centrā tika izraudzīts arī apelsīnu koks. Atmosfēras atšķirība bija jūtama tirgū, kur notika kaulēšanās un daudz vairāk runāšanas nekā pie mums. Pārējais bija jau gandrīz  parasti, cilvēki un viņu attieksme. Daba gan sirreāla, no viesnīcas bija iespējams redzēt kalnus, uz kuriem mēs arī aizbraucām. Ceļojums kopumā bija labs, pat ja bija savas mazās ķibeles.”

Arturs: “Šis bija mans pirmais Erasmus+. Es devos ceļojumā, neko negaidot no tā, un tagad man gribas atpakaļ. Turku kultūra, mūzika, māksla man deva daudz plašāku ieskatu par ikdienas dzīvi, kāda tā ir mums, salīdzinot ar turkiem. Vēl nevar aizmirst par lielisko kompāniju, ar kuru devāmies braucienā!”

Skolotājas Sanita Mežiniece un Sandra Lapiņa-Kupča

Šim attēlam ir tukšs alt atribūts; faila nosaukums ir Lidzfinanse_Erasmus_logo_page-0001-1024x722.jpg

————————————————————————————————————————–

Erasmus+

No 25. līdz 29. oktobrim Baldones vidusskolas skolotāji piedalās projekta Erasmus+ apmācības mobilitātē Burgos, Spānijā. Dalībnieki no Spānijas, Turcijas, Itālijas un Latvijas dalās ar pieredzi “A Multicultural Europe with Drama, Art, Music, Dance” (DAMD) programmas ietvaros.

Erasmus+ Erasmus+ Latvija

————————————————————————————————————————–

Erasmus+

No 26.septembra

Baldones vidusskolā uzsāk Erasmus+ projekta īstenošanu

No 26. septembra līdz 2. oktobrim Baldones vidusskolas skolēni Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) skolu apmaiņas partnerību projektā ”Save the Nature through Education” (Saglabājam dabu izglītojot) piedalījās mācību mobilitātē Polijā, ciematā Górka Duchowna. Mūsu skolu pārstāvēja divi pedagogi un pieci skolēni no 4. līdz 7. klasei. Visiem skolēniem tas bija pirmais skolēnu grupas īstermiņa apmaiņas brauciens Erasmus+ programmā.

Atklāšanas dienā, cienājot ar maizi un sāli, mūs sirsnīgi sagaidīja ciemata skolas vadība, pedagogi, izglītojamie un pašvaldības pārstāvji.

Visiem dalībvalstu pārstāvjiem bija uzdoti mājasdarbi. Mūsu skolēni bija sagatavojuši prezentācijas un video par Latviju – dabas resursiem Latvijā, Baldoni un Baldones vidusskolu. Liels prieks bija par mūsu skolēnu pašu sagatavotajām prezentācijām, par ko sakām paldies izpalīdzīgajai informātikas/datorikas pedagoģei Jogitai Miklašonokai un skolēnu vecākiem.

Skolēni mācību mobilitātes laikā, darbojoties grupās, pētīja globālās sasilšanas ietekmi uz zemeslodi, bišu populācijas lomu dabā, atkritumu pārstrādes nepieciešamības nozīmi ilgtspējīgai attīstībai, kā arī uzlaboja savas komunikācijas, prezentēšanas un svešvalodu lietošanas prasmes. Kopīgi stādīja kokus, piedalījās mācību ekskursijās tuvējās pilsētās, apmeklēja radošās darbnīcas, kurās no atkritumiem radīja jaunus priekšmetus, kā arī aktīvi darbojās mācību seminārā, kurā tika iepazīstināti ar atkritumu pārstrādes iespējām un nozīmi, kā arī prezentēja risinājumus ilgtspējīgai attīstībai. Mācību ekskursijā apmeklēja ūdens muzeju Hydropolis. Projekta pēdējā mobilitātes dienā, kopā darbojoties starptautiskajās grupās, skolēni izveidoja plakātu ar vēstījumu nākotnei.

Reinis: “Man patika pirmā diena, kur mēs braucām sasveicināties ar poļu bērniem un pastāstījām par savu valsti, kā arī lietas, kas mums bija jātaisa. Pilsētas bija skaistas. Man arī patika paskatīties māju arhitektūru, kā arī ieinteresēja kultūra, kas ir tik citādāka un interesanta. Man patika gandrīz viss – ja būtu vēl viena iespēja aizbraukt uz citu valsti, es to izmantotu. Bija vērts braukt.”

Selīna: “Man ļoti patika Polijā diner with family (vakariņas ar ģimenēm), kur ēdieni bija ļoti garšīgi. Patika uzzināt jaunas lietas, kā arī ūdens muzeja apmeklējums.”

Ance: “Man šķiet, ka brauciens bija ļoti jauka pārmaiņa šajā laikā, kad ierobežojumu dēļ nevar darīt ļoti daudzas lietas un nav viegli. Noteikti brauktu uz vēl citām valstīm ar Erasmus+, ne tikai uz Poliju. Šajā braucienā es ne tikai labi pavadīju laiku, bet arī daudz ko iemācījos. Paldies Erasmus+ un Baldones vidusskolai par šo iespēju!”

Raivo: “Man brauciens ļoti patika. Daudz interesantu notikumu. Uztraukuma pilna bija pirmā diena. Prezentācija un angļu valoda. Patika vakariņas pie poļu bērniem, muzejs, bites un koku stādīšana. Iemācījos lielāku atbildību pret sevi un citiem. Man patika apmācības un atpūta no mācībām skolā. Sajutos īpaši gaidīts Polijā. Biju ļoti uztraukts, kā man ies, bet man viss sanāca.”

Agate: “Man ļoti patika Polijā. Visvairāk man patika vakari pie poļu ģimenēm un iespēja runāt angliski. Patika arī ekskursijas un ūdens muzejs. Ceru, ka būs iespēja braukt vēl.”

Saņēmām ļoti daudz komplimentu par mūsu skolēnu teicamajām angļu valodas zināšanām, par to paldies angļu valodas pedagoģēm – Janai Babrei-Laimei, Madarai Kaužēnai un Ivetai Melngailei. Kopumā mobilitātē piedalījās piecu dalībvalstu pārstāvji no Grieķijas, Turcijas, Rumānijas, Polijas un Latvijas. Mobilitātes dalībnieki novērtēja iespēju tikties klātienē un kopīgi īstenot projekta mērķus un uzdevumus.

Cerot uz citiem veiksmīgiem sadarbības projektiem,

Sanita Mežiniece un Sandra Lapiņa-Kupča

————————————————————————————————————————–

Erasmus+

Erasmus+ projekti Baldones vidusskolā

Baldones vidusskola piedalījās 2020. gada Erasmus+ projektu konkursā. Pēc pieteikumu izvērtēšanas tika apstiprināti divi Eiropas Savienības (ES) Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) skolu apmaiņas partnerību projekti.

Multikulturāla Eiropa – teātrī, mākslā, mūzikā, dejā (A Multicultural Europe with Drama, Art, Music, Dance). Projekta Nr. 2020-1-ES01-KA229-081959_2.

Koordinators: Colegio Sagrado Corazón de Jesús, Burgasa, Spānija

Partnerskolas: Istituto Tecnico Statale Carlo Alberto Dalla Chiesa, Afragola, Itālija

Ozel Adalya Anadolu Lisesi, Antālija, Turcija

Baldones vidusskola, Baldone, Latvija.

Projekta īstenošanas laiks: 2020. gada 1. septembris līdz 2022. gada 31.augusts.

Projekta finansējums: 26177,00 EUR.

Saglabājam dabu izglītojot (Save the Nature through Education). Projekta Nr. 2020-1-PL01-KA229-082301_4.

Koordinators:  Szkola Podstawowa im. bl. Edmunda Bojanowskiego, Lipno, Polija

Partnerskolas:  8th Primary School of Arta, Arta, Grieķija

Sehit Kadir Can Ortaokulu, Antālija, Turcija

Scoala Gimnaziala Nr.28, Bukareste, Rumānija

Baldones vidusskola, Baldone, Latvija.

Projekta īstenošanas laiks: 2020. gada 1. oktobris līdz 2022. gada 30. septembris.

Projekta finansējums: 26727,00 EUR.

Erasmus+ KA2 projekti ir lieliska iespēja mūsu skolēniem paplašināt zināšanas par ES, kultūras mantojuma daudzveidību un tā saglabāšanas nepieciešamību nākamajām paaudzēm, dabas bagātībām, ekoloģiju, atjaunojamo enerģiju, ilgtspēju, dažādām vides saglabāšanas problēmām un iespējamajiem to risinājumiem, skolēni mācīsies būt sociāli atbildīgi un aktīvi pilsoņi, kā arī tiks uzlabotas jauniešu svešvalodas, prezentēšanas, komunikācijas, sadarbības prasmes, iepazītas citu dalībvalstu kultūras, izglītības sistēmas un iegūti jauni draugi. Projektu realizācijas laikā māksla, kultūra un daba kalpos kā tilts starp ES jauniešiem.

Mācību mobilitātēs dosies tie skolēni, kuri ir sekmīgi un ieinteresēti pilnveidoties un paplašināt savas kompetences, lai pēc tam veiksmīgi iekļautos demokrātiskajā ES sabiedrībā.

Erasmus+ projekti ir ļoti nozīmīgi arī skolas darbiniekiem, jo to īstenošanas laikā tiks veicināta izglītības jomā iesaistīto personu profesionālā pilnveide, attīstītas kompetences un iegūtas jaunas prasmes, sadarbojoties starptautiskā līmenī.

Sanita Mežiniece,

Erasmus+ projektu koordinatore Baldones vidusskolā

Šim attēlam ir tukšs alt atribūts; faila nosaukums ir eu_flag_erasmus_vect_pos-1-1024x292.jpg

————————————————————————————————————————–

Erasmus+