Site icon Baldones vidusskola

Skolēnu aktivitātes oktobrī

16. oktobrī 9.a klase devās vēsturiskā ekskursijā uz Latvijas Okupācijas muzeja filiāli – Stūra māju. Šī ēka Rīgā ir viena no nozīmīgākajām liecībām par padomju okupācijas laiku Latvijā un glabā atmiņas par represijām un cilvēku ciešanām.

Ekskursijas laikā skolēni apskatīja ieslodzījuma kameras, pagrabus, pastaigu laukumus, pratināmo personu pārvadāšanai izmantoto liftu, kā arī pratināšanas kabinetu. Gida stāstījums ļāva izprast notikumus, kas norisinājās šajās telpās, un saprast, cik smagi pārbaudījumi bija jāpārcieš cilvēkiem totalitārā režīma laikā.

VDK jeb Valsts drošības komiteja, tautā saukta par “čeku”, bija represīva PSRS institūcija, kas darbojās arī Latvijas teritorijā. Ēku Brīvības ielā 61, kas pazīstama kā Stūra māja, VDK priekštecis – Iekšlietu Tautas komisariāts (NKVD) – sāka izmantot jau 1940. gada rudenī. Šeit tika ieslodzīti, pratināti un spīdzināti tūkstošiem cilvēku, kurus režīms uzskatīja par padomju varai nevēlamiem.

Atjaunotās Latvijas Republikas Augstākā padome 1991. gadā pasludināja VDK darbību par noziedzīgu un pret Latvijas tautas interesēm vērstu. Šodien Stūra māja kalpo kā piemiņas vieta visiem represētajiem un kā vēsturisks atgādinājums jaunajām paaudzēm par brīvības cenu.

Ekskursija sniedza skolēniem iespēju tuvāk iepazīt Latvijas vēstures sāpīgo posmu, rosinot aizdomāties par cilvēktiesībām, brīvību un atbildību pret savu valsti.

Pēc vēsturiskās ekskursijas uz Stūra māju 9.a klases skolēni devās uz izlaušanās istabām, lai piedzīvotu pavisam citādu, aizraujošu un prātu asinošu aktivitāti.

Escape Room ir interaktīva komandu spēle, kurā dalībnieki tiek “ieslēgti” īpaši sagatavotā telpā. Lai izkļūtu no tās, jāatrisina virkne mīklu un uzdevumu, kas prasa loģisko domāšanu, uzmanību un sadarbību. Parasti spēlei atvēlētais laiks ir no 45 līdz 90 minūtēm, un katra minūte ir svarīga!

Skolēni, darbojoties komandās, trenēja savas problēmu risināšanas prasmes, radošo domāšanu un spēju sadarboties. Šis pasākums bija lielisks turpinājums dienai – pēc emocionāli piesātinātās vizītes Stūra mājā, tas deva iespēju saliedēties un gūt pozitīvas emocijas.

Diena bija gan izglītojoša, gan piedzīvojumiem bagāta.

Sk. Ingrīda Irša-Podkalne un Vineta Fogele

10. oktobrī 2.a klase devās ciemos uz “Mītavas Čiekuru” – ģimenes uzņēmumu Jelgavas pusē, kas ar mīlestību un rūpēm rada dabīgus produktus no Latvijas priežu čiekuriem un skujām.
Ekskursijas laikā bērni ar viktorīnas palīdzību uzzināja, kas dzīvo mežā, kur aug čiekuri un ko no tiem var pagatavot. Skolēni ar interesi klausījās stāstījumā par priežu čiekuru un pumpuru sīrupu gatavošanu, kas ir ieteicami imunitātei un elpceļu veselībai, kā arī iepazinās ar dažādiem citiem produktiem: tējām, saldumiem, batoniņiem un medu.
“Mītavas Čiekura” saimnieki dalījās savā pieredzē par dabas velšu izmantošanu un senajām tradīcijām, kas apvienotas ar mūsdienīgu pieeju. Ekskursijas noslēgumā bērni piedalījās degustācijā un pārbaudīja zināšanas viktorīnā.
Šī bija lieliska iespēja 2.a klases skolēniem pavadīt dienu dabā, uzzināt daudz jauna par priežu spēku un atklāt, cik garšīgi un veselīgi var būt produkti, kas top tepat Latvijā.
Sk. Ingrīda Irša-Podkalne un Ingrīda Kokina

3.a un 3.b klases Lielais Piedzīvojums Rīgas Zoodārzā var sākties!

2. oktobrī 3.a un 3. b ar skolotājām Evu un Zani, Ditu un Aritu kā īsti dabas detektīvi devās uz Rīgas Zoo!

Rīta startā saņēmām Latvijas kartes daļas, mums bija jāatrod Latvijas pilsētu ģerboņos attēlotie dzīvnieki! Izrādās, ka ģerboņos ir daudz dzīvnieku! Piejūrā vairāk zivju un putnu, iekšzemē – teritorijai raksturīgi dzīvnieki. Baldonei vāvere, Jelgavai alnis, Gulbenei gulbis un vēl, un vēl. Kad visus Latvijas kartē atzīmētos dzīvniekus atradām, salikām Latviju kā puzli kopā! Šis piedzīvojums ļāva uzzināt par Latvijas dzīvniekiem gan no bioloģijas, gan no kultūras viedokļa.

Ciemojāmies tropu mājā. Tur bija tik silts un mitrs, ka likās – esam aizceļojuši no rudenīgās Latvijas uz džungļiem. Redzējām lielus, lēnus bruņurupučus, mazas, spilgtas vardītes, ļoti biedējošus zirnekļus un lielas, mazkustīgas čūskas.

Lai gan daudzi silto zemju dzīvnieki no aukstuma slēpās savās mājās, izturīgākos tomēr satikām āra voljēros – žirafes staipīja garos kaklus un mūs vēroja, lauva laiski gulēja piesaulītē, lemuri demonstrēja savu veiklību.

Saulainās ekskursijas dienas noslēgumā, kad daži vēl met vienu ilgu pilnu skatienu pāri kapibaru aplokam, mēs visi sūtām pēdējo atā kādai pūkainai astītei un dodamies mājup. Mūsu somas pilnas maziem suvenīriem, galvas – ar jauniem faktiem, bet sirdis – siltām atmiņām.

Pasaulē ir tik daudz ko atklāt, un dabas iepazīšana ir piedzīvojums, kas nekad neapnīk! Paldies “Skolas somai” un Rīgas Zoo!

8. oktobrī 5.c klase devās “Latvijas skolas somas” atbalstītā mācību ekskursijā uz Amatu māju Zaķumuižā. Skolēniem bija lieliska iespēja tuvāk iepazīt senā podnieka un mūsdienu keramiķa darbu, un instrumentus.

Mums bija brīnišķīga iespēja pašiem darboties ar mālu un izveidot sev mīļu māla trauciņu.

Noslēgumā skolēni, ejot Saules taku, iepazina latviskās zīmes, minēja mīklas un veica aizraujošas saliedēšanās spēles komandās.

Skolotājas Dace Skujevska-Vīksne un Arita Celmiņa.
#Latvijasskolassoma

11. klases mācību ekskursija: saliedēšanās, vēsture un aizraujoši izaicinājumi

Baldones vidusskolas 11. klase 2025. gada 10. oktobrī devās rudens mācību ekskursijā uz Raganu un Siguldu. Ekskursijas mērķis bija saliedēt skolēnus mācību gada sākumā, veicinot pozitīvu mikroklimatu un sadarbības prasmes, kā arī aktualizēt, papildināt un nostiprināt mācību vielu Latvijas vēsturē, mākslā un literatūrā.

Laika apstākļi mūs nelutināja, bet jaunieši patiesi aizrāvās ar izlaušanās spēli “Profesora La Fontēna vēstules atšifrējums”, kuras laikā viņi iejutās Otrā pasaules kara notikumu virpulī un kļuva par slepenajiem aģentiem. Šī spēle bija lieliska aktivitāte, lai skolēni neformālā vidē demonstrētu savus talantus, zināšanas, prasmes un radošumu, kā arī stiprinātu sadarbības prasmes.

Pēc izlaušanās spēles devāmies uz gleznaino Siguldu, lai smeltos jaunas zināšanas un praktisku pieredzi, apmeklējot divus nozīmīgus kultūrvēstures objektus – Siguldas Jauno pili un Livonijas ordeņa pili. Skolēni piedalījās orientēšanās spēlē “Atver nacionālo dārgumu lādi”, kuras laika detalizētāk iepazinās ar vēsturi, arhitektūru, mākslu un ievērojamām Latvijas personībām.

Jaunieši pozitīvi novērtēja iespēju piedalīties šajā izglītojošā un saliedējošā pasākumā, kā arī ir gatavi doties vēl kādā kopīgā piedzīvojumā pavasarī.

Skolotājas Vineta un Sanita

Exit mobile version