MOT projekts

Baldones vidusskola meklē brīvprātīgo MOT treneri nākamā mācību gada 7.klasēm.

Lai novērstu sociāla rakstura problēmas, Baldones vidusskola jau vairākus gadus īsteno motivācijas programmu pusaudžiem MOT, tādejādi stiprinot jauniešu izpratni un drosmi.

Par MOT treneri var kļūt katrs pieaugušais ar vēlmi un degsmi. Lai uzsāktu sadarbību, ir jāpiedalās biedrības MOT apmācības, kas notiks šī gada augustā. Lūdzu vecākus, skolas absolventus, baldoniešus, mūsu novadniekus – ikvienu ar dzirkstelīti sirdī, sazināties ar I.Bēmeri, programmas koordinatori skolā, lai kļūtu par brīvprātīgo MOT treneri nākamā mācību gada 7.klasēm.

I.Bēmeri (mob.tel. 27841411; epasts: ilona.bemere@baldonesvsk.lv)

Šim attēlam ir tukšs alt atribūts; faila nosaukums ir image.png

Baldones vidusskola turpina dalību programmas MOT nodarbībās dzīvotprasmes apguvei. Nodarbības ir aktīvs mācīšanās process, kuru laikā skolēni pauž savu viedokli, diskutē, domā, darbojas individuāli, pāros, grupās un visi kopā. 9.a, 9.b klasēs 21.03.2022. un 7.c, 8.a, 8.b klasē 24.03.2022. brīvprātīgo MOT treneru Kristīnes Vilcānes un Kaspara Priedes vadībā notika MOT nodarbības. Skolēni guvuši jaunas dzīves atziņas.

Aleksis 9.a: “Es sāku domāt par vērtībām dzīvē. Kāpēc mēs redzam tikai negatīvo? Kā labāk atrast pozitīvo? Vai es spēju uzticēties citiem?”

Edvards 9.a: “MOTā šodien man lika padomāt par to, kas ir svarīgs un kas nav svarīgs. Es sapratu, ka svarīguma secība manā dzīvē var mainīties. Mana attieksme ir tā, kas maina šo secību.”

Patrīcija 9.a: “Es domāju par spēju uzticēties citiem. Es grūtos brīžos cenšos pati pārdomāt notiekošo un daudz ar citiem nerunāju. Man ir daži cilvēki, kam es uzticos. Bet krist atmuguriski citu satvertajās rokās es nevarētu.”

Rodrigo 9.a: “Man nodarbībā patika tas, ka rakstījām viens par otru labus vārdus un meklējām kaut ko pozitīvu klases biedros. Man tas liek labi justies.”

Elza 9.a: “Man ļoti patika palasīt par sevi labos vārdus. Man patika tas mirklis ar klases biedriem, kad mēs domājām un rakstījām labo viens par otru. Likās, mēs visi kļuvām tuvāki. Bija labi to piedzīvot, jo ikdienā vairāk acīs iekrīt tas sliktais.”

Edgars 9.a: “Man bija interesanti, ka citi par mani labi domā.”

Amanda 9.a: “Šoreiz MOTā bija kaut kā neierasti uzticēties viens otram. Mēs tiks sen klasē nebijām tā pa īstam runājuši. Es biju pārsteigta aptvert, ka pirmām kārtām par otru prātā ienāk kaut kas negatīvs. Lai atrastu pozitīvo, pašam mazliet jāpiepūlas.”

Melisa 9.b: “Man ļoti patika aktivitāte: ”Melisa ir vērtība, jo…”, kur katrs skolēns klasē uzrakstīja kaut ko labu par mani! Tas bija jauki. Es ļoti labi jutos.”

Arnolds 9.b: “MOTā runājām par drosmi, cilvēcīgumu, humānismu. Guvu atziņu, ka svarīgi ir koncentrēties uz saviem mērķiem un man tādi šobrīd ir.”

Evelīna 8.a: “Es saprotu, ka jāseko saviem uzskatiem. Man tas nav grūti. Taču es esmu piefiksējusi, ka draugu pārliecināšanās rezultātā es varu mainīt domas.”

Miks 8.a: “Es saprotu, ka man pašam jādomā par sevi nevis citiem. Ja esmu pārliecināts uz visiem 100, tad es stabili varu noturēties pie sava.”

Alise 8.b: “Katrā cilvēkā var atrast kaut ko labu. Grūtāk ir, ja cilvēks pats necenšas iekļauties. Guvu atziņu, ka mūsu klase ir godīgi atklāta.”

Madara 8.b: “Biju pārsteigta aptvert cilvēka domāšanas izmaiņas pūļa iespaidā. Barā cilvēks sāk zaudēt ticību sev un pieslieties pūļa domai pat, ja pūļa idejas ir pretrunā ar cilvēka personīgajām vērtībām. Es ļoti izvērtēju pirms piekrītu kāda cita viedoklim. Es protu izvērtēt.”

Henrijs 8.b: “Nav divi vienādi cilvēki pasaulē. Mēs katrs domājam atšķirīgi un ir interesanti to saprast.”

Emīlija 7.c:”Man ļoti patika aktivitāte, kur treneris uzdeva jautājumus un mums ar aizvērtām acīm bija jāpieceļas, ja piekrītam vai jāpaliek sēžot, ja nepiekrītam. Citu iespaidā mēs kaut kā citādi domājam.”

Toms 7.c: “Es sapratu, ka nevar dzīvē iet pa vienu un to pašu ceļu! Ja paliek visu laiku uz vietas, cilvēks ir bēdīgs, nav interesanti. Es domāju, ka man vajadzētu sākt trenēties, nodarboties ar sportu. Tas man dotu spēku. Es varētu sākt braukt ar riteni.”

MOT koordinatore skolā

Ilona Bēmere (mob.tel. 27841411)

Šim attēlam ir tukšs alt atribūts; faila nosaukums ir image.png

MOT programmas dzīvotprasmes apguvei ietvaros 2021.gada 6.oktobrī notika nodarbības 7.a un 7.b klasēs. Skolēni guvuši jaunas atziņas.

Marianna 7.a: “Es sapratu, ka viens cilvēks var izmainīt visu uz labo pusi. Varbūt nevar izmainīt pilnīgi visu pasaulē, bet visu var pavērst uz labo pusi”.

Guntars 7.a: “Es domāju, ka ir jābūt laipnam pret citiem. Tas nāks atpakaļ. Viss nāk atpakaļ.”

Patrīsija 7.a: “Viens cilvēks var izmainīt ar savu rīcību pasauli. Citiem ir jāpalīdz. Tas varbūt arī nav viegli.”

Kitija 7.a: “Ja citi cenšas tevi kritizēt, atrunāt – neapstājies. Turpini un tici sev!”

Aleksis 7.a: “Es domāju, ka vajag būt pret citiem jaukam. Man pašam tas neizdodas. Pēc nodarbības es esmu savā dzīves plānā ielicis ideju iemācīties būt jaukākam pret citiem.”

Amanda 7.a: “MOT iemāca kā labāk darīt un kā nedarīt.”

Roberts 7.a: “Svarīgi ir mācēt pateikt “nē” tam ko tu nevēlies. Un vēl svarīgi ir darīt labu citiem. Tas atnāks atpakaļ.”

Kitija 7.b: “Svarīgi kaut vai ar maziem darbiem palīdzēt citiem. Tas vēlāk var atnākt atpakaļ”.

Irbe 7.b: “Internets nav droša vide. Ja tu pats dalies, jebkurš var izplatīt un sagrozīt informāciju par tevi”.

Brendons 7.b: “Es pārdomāju interneta lietošanu. Tas tomēr nav domāts spēlēšanai un nevajag uzticēties interneta draugiem. Nav droši.”

Adele 7.b: “Es domāju par to, ka aizmuguriski cilvēku nav labi aprunāt. Arī tas var kaut kā aizskart cilvēku.”

Ralfs 7.b: “Internetu var lietot, bet ir jāmācās to darīt droši. Nedrīkst uzticēties nepazīstamiem. Un vēl – labāk ir nodarboties ar labrunāšanu nekā aprunāšanu!”

Lauma 7.b: “Es uzzināju, ka ir tāda labrunāšana. Vajag par otru cilvēku vairāk labu lietu teikt.”

Programmas koordinatore Baldones vidusskolā

sociālā pedagoģe Ilona Bēmere (mob.tel. 27841411)