Eiropas Savienības Erasmus+

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas KA122 projekts Nr. 2021-2-LV01-KA122-SCH-000041784 ietvaros Baldones vidusskolas sešu pedagogu grupa no 28.10.2022. līdz 06.11.2022., četru pedagogu grupa no 24.04.2023. līdz 03.05.2023.piedalījās apmācībās Antālijas pilsētā Turcijā, apgūstot kursu  “Sargāsim mūsu dabu, sargāsim mūsu nākotni”. Pirms un pēc braucien regulāri notika projekta vadības komandas tikšanās, lai plānotu, realizētu un izvērtētu aktivitātes.

Kursu laikā padziļinājām izpratni par globālās sasilšanas cēloņiem un nepieciešamo cilvēku darbību ikdienā klimata un vides piesārņojumu mazināšanā, ilgtspējīgu attīstību, ekoloģisko pratību, dažādu mācību metožu pielietojumu mācību procesā, tostarp digitālo rīku, interkatīvo uzdevumu un mācību ārpus telpām organizēšanu.

Pedagogu iegūtās zināšanas un prasmes ir palīdzējušas īstenot kompetencēs balstīto pieeju mācību stundās un audzināšanas darbā ar skolēniem. Prasmes un zināšanas tika izmantotas, organizējot Ekoskolas darbu, dažādas aktivitātes skolā saistībā ar klimatu, vidi un ilgtspēju. Pedagogi apgūto pieredzi izmantoja vadot atklātās stundas, kuras varēja apmeklēt ieinteresētie kolēģi. Skolēni un skolotāji, kuri apmeklēja atklāto stundu, sniedza atgriezenisko saiti, uzslavēja vai ieteica vēl kādus uzlabojumus. Esam izplatījuši kursos apgūto informācija, aicinot skolēnus, skolotājus un vecākus domāt ilgtspējīgāk un radīt priekšzīmi, kaut vai, piemēram, šķirojot atkritumus mājās, meklējot zaļākus pārvietošanās līdzekļus un veidus. Kursu dalībnieki mācību jomu un skolotāju informatīvajās sanāksmēs, dalījās ar pieredzi, parādīja un ieteica, kā izmantot viņu zināšanas. Tika sagatavoti plakāti par būtisko projektā apgūto, kas ir izvietoti skolas telpās.

Esam stiprinājuši vēlmi atgūt Ekoskolas zaļo karogu. Jaunā Ekoskolas vadītāja sākotnējo pārliecību par vides jautājumu būtisko nozīmi guvusi tieši kursos un no 2023. gada 1. septembra skolā ir uzņēmusies vadīt Ekoskolas pulciņu.

Apgūtais un redzētais ir mudinājis kursu dalībniekus kļūt pārliecinātākiem par savām pedagoģiskajām, organizatoriskajām, digitālajām, svešvalodas un prezentēšanas prasmēm, kas ir būtisks ieguvums ikdienas darbā.